هوش هیجانی: پرقدرت ترین ابزار موفقیت

ما در اینجا می خواهیم بدانیم که چگونه هوش اجتماعیمان را ارتقا دهیم

هوش هیجانی: پرقدرت ترین ابزار موفقیت

ما در اینجا می خواهیم بدانیم که چگونه هوش اجتماعیمان را ارتقا دهیم

بایگانی
  • ۰
  • ۰

روزانه در اثر شرایط شغلی، روابط ناخوشایند، اتفاقات نا مطلوب، مسائل خانوادگی و هر دلیل دیگری چه مقدار تحت استرس قرار می گیرید؟ هر لحظه علم، اطلاعات، امکانات و فناوری در دنیا با سرعت فراوانی در حال توسعه است. اما به موازات این توسعه، ناهنجاری ها، تناقضات، مشکلات و فشارهای وارده به انسان ها نیز گسترش پیدا کرده است. اما آیا این بدان معناست که از پیشرفت سریع دنیا استقبال نکنیم؟ چرا برای بسیاری از ما، پیشرفت ها و رشد های دنیا لذت بخش نیست؟ چرا دائماً در لایه های ذهنی خویش به دنبال فرار از شرایط موجود هستیم؟ 
مسلماً دلایل فراوانی برای پاسخ به سوالات مطرح شده جود دارد و قطعاً عدم توانایی در مدیریت استرس یکی از آن ها خواهد بود. اما استرس چیست؟ چگونه ایجاد می شود؟ برخلاف تصور عمومی و رایج، بسیاری از ما حتی ماهیت و معنای دقیق استرس را نمی شناسیم. پر واضح است که با چنین شرایطی توانایی کنترل، کاهش و مدیریت آن را نخواهیم داشت. مکرراً دچار ناهنجاری های رفتاری، ذهنی و فیزیکی خواهیم شد و نه تنها توانایی کاهش آن ها را نداریم، به گسترش آن ها نیز تن خواهیم داد. حتی با گذشت زمان، این ناهنجاری ها را به عنوان رفتار و ویژگی های معمول و عادی از خویش، خواهیم پذیرفت. 

نمودها، مراحل و نتایج استرس را نمی شناسیم و در برخورد با آن ها، ریشه دیگری برایشان متصور هستیم. عدم آگاهی که، راه را برای گسترش استرس، فشار ذهنی و روانی، رفتار نا به هنجار و حتی واکنش های نامطلوب فیزیکی، باز می گزارد و احساس خستگی و نارضایتی همواره در ما توسعه پیدا می کند. اما آیا شناخت استرس و توانایی کنترل آن در حد نیاز هر فرد در زندگی، امر پیچیده ای است؟ 


منبع : وب یاد

  • ۹۷/۰۷/۲۴
  • سارا مهدویان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی