هوش هیجانی: پرقدرت ترین ابزار موفقیت

ما در اینجا می خواهیم بدانیم که چگونه هوش اجتماعیمان را ارتقا دهیم

هوش هیجانی: پرقدرت ترین ابزار موفقیت

ما در اینجا می خواهیم بدانیم که چگونه هوش اجتماعیمان را ارتقا دهیم

بایگانی
  • ۰
  • ۰

حقیقت این است که زندگی میتواند سخت باشد، کسب و کار شرایط خوبی نداشته باشد و موفقیت ها  با چالش همراه باشد. زندگی هیچ شخصی بدون مانع و مشکل نیست. بسیاری از مردم در این شرایط حس میکنند که زندگی آنها به بن بست رسیده و هیچ راه فراری وجود ندارد اما برای گذر از چالش ها انسان نیازمند تواناییهاییست که از ابتدا در وجود او نبوده است. نخستین قدم برای رسیدن به موقعیت ایده ال، ایجاد روحیه انعطاف پذیری و سازگاری با شرایط مختلف است. اما انعطاف پذیری چگونه بدست میاید؟ افراد انعطاف پذیر چه خصوصیاتی دارند؟

1. به احساسات خود متصلند

افراد انعطاف پذیر احساسات خود را درک میکنند و میدانند که چگونه آنها را مدیریت کنند. برخی از افراد عقیده دارند که سرکوب احساسات بهترین راه حل در شرایط سخت است، اما در واقع این یک اشتباه بزرگ است. سرکوب احساسات میتواند باعث متلاشی شدن و انفجار بی موقع شود. افرادی که ذهن مشغول و  مضطربی دارند تمایل به مبارزه با افکار ناخواسته دارند این در حالی است که افراد منعطف به احساسات خود متصلند و کنترل بیشتری برروی آنها دارند.

2. به صدای منفی ذهن خود گوش نمیدهند

افراد انعطاف پذیر قادرند که از اتفاقات منفی بگذرند و به کشف علت این اتفاقات در عمق ماجرا پی ببرند، سپس به جای ورود آن به قلبشان، از زاویه مثبتی به قضیه فکر میکنند. آنها خوشبین هستند و باور دارند که قدرت و توانایی غلبه بر هر مشکلی را دارند. در یک بحران، فرد منعطف مثبت خواهد بود و امیدوارانه راه حل مشکل را پیدا خواهد کرد. آنها همیشه موفق نمیشوند، اما به دنبال راه حل های که در آینده باید در نظر بگیرند خواهند گشت.

3. میدانند چگونه به عقب برگردند

انعطاف پذیری در زبان انگلیسی "Resilience" نام دارد که ریشه آن کلمه لاتین "Resilire" به معنی پس زدن است. این پس زدن به معنی قبول شکست نیست، در واقعا دورخیز کردن  و بازگشت از سختی ها و چالش های زندگی است، مرحله ی بعدی آن پرش از بلند و گذر از این مرحله به طور کامل است. این چیزی است که همه ما میتوانیم انجام دهیم، فقط نیاز داریم که یاد بگیریم چگونه. مردم سخت و غیرقابل انعطاف اجازه نمیدهند که شرایط زندگی آنها را به پایین هل دهد و در این شرایط نگه دارد.

4. نیاز به کنترل همه چیز ندارند

افراد انعطاف پذیر مشکلی با این که همه چیز در کنترل آنها نیست، ندارند. آنها میدانند که چگونه در شرایط جدید رفتار کنند. آنها میدانند که تنها در چیزهایی که در حوزه کنترل خودشان است تمرکز کنند. مانند رفتار خودشان، احساسات خودشان و حالت و رفتار و طرز برخورد خودشان در شرایط.

در نظر داشته باشید که انعطاف پذیری به هیچ عنوان به معنای قبول شکست و تسلیم شرایط شدن نیست، برای هضم شرایط و برای اینکه درک درستی از موقعیت داشته باشیم باید کمی انعطاف پذیری از خود نشان دهیم. عادات ذکر شده در بالا یک شبه در انسان بوجود نمیایند و دستیابی به آنها آسان نیست. اما اگر آنها را با صبر و شکیبایی بپذیرید و خوشبینانه و با آغوش باز به استقبال تغییرات زندگی بروید، ایمان داشته باشید که گام تازه ای را در زندگی خود برداشته اید.


منبع: sakhtafzarmag

  • ۹۷/۰۷/۱۸
  • سارا مهدویان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی